Conditiile de transport persone

CONDIŢII GENERALE DE TRANSPORT PERSOANE

 

ROMFOUR TUR S.R.L., cu sediul social în Mun. Iaşi, str. Străpungere Silvestru, nr. 16, tronson 5, parter, bl. T1B, jud. Iaşi, Număr de ordine în Registrul Comerţului: J22/2961/2018, atribuit în data de 05.11.2018, Identificator Unic la Nivel European (EUID):  ROONRC.J22/2961/2018, Cod unic de înregistrare: 16568997, reprezentată legal prin STAN ANDY-DAN în calitate de administrator, oferă servicii de transport persoane în următoarele condiții:

 1. Prezentele Conditii Generale de Transport sunt parte integranta a contractului de transport incheiat odata cu cumpararea biletului de calatorie .
 2. Conditiile Generale de Transport sunt afisate, spre consultare, la sediile agentiilor vanzatoare de bilete Romfour Tur sau www.romfour-tur.ro si exemplare ale acestora pot fi solicitate, gratuit, odata cu cumpararea biletului de calatorie.
3. Rezervarea locului nu include obligaţia efectuării transportului de către transportator, această obligaţie intră în vigoare numai după achitarea integrală a biletului de călătorie.Cumpararea biletului de calatorie confirma insusirea si recunoasterea  de catre calator a Conditiilor Generale de Transport.
 4. Este indicat ca, pentru garantarea locului in autocar, calatorul sa-si achite biletul cu cel putin 72 ore inainte de ora si data calatoriei, in perioada normala de lucru a agentiei vanzatoare.
 5. La momentul rezervarii locului calatorul trebuie sa indice:

  • Numele si prenumele
  • Un numar de telefon sau adresa de email la care poate fi contactat.
  • Data plecării(eventual şi data  întoarcerii)
  • Locul de plecare şi locul de destinaţie.

6. Rezervarea ferma a locului in autocar, inseamna achitarea biletului de calatorie sau indeplinirea obligatiilor de la punctul 4 al prezentelor conditii.
 7. Locurile se atribuie in ordinea solicitarilor.
8. Neachitarea biletului de calatorie, in termenul prevazut la punctul 4, da dreptul agentiei vanzatoare sa anuleze rezervarea in interesul unei calatorii ferme.
9. Calatorul este acceptat la transport numai daca este in posesia unui bilet de calatorie corespunzator  pentru care a achitat pretul acestuia.
10. Pentru biletele achitate dus-intors, calatorul trebuie sa-si rezerve locul pentru  calatoria de intoarcere la una din agentiile indicate, in tara de destinatie, cu cel putin zece zile inainte de data planificata pentru intoarcere, chiar daca biletul a fost achitat cu data fixa pentru o astfel de calatorie.
11. Biletul de calatorie este nominal, nu este transmisibil si trebuie sa fie prezentat personalului de serviciu al firmei Romfour Tur sau organelor de control autorizate cu verificarea.
12. Biletele de calatorie au o durata de valabilitate de un an de la data emiterii, iar biletul dus-intors are o durata de valabilitate de un an de la data efectuării călătoriei de dus.
13.  Biletele pierdute, distruse sau furate nu se inlocuiesc, nu se vor emite duplicate, iar pasagerul nu va fi despagubit in astfel de cazuri.
14. La cumparare, pasagerul trebuie sa verifice corectitudinea datelor de calatorie si de identitate inscrise pe bilet si sa solicite pe loc corectarea, in cazul unei neconformitati. Transportatorul nu raspunde pentru erorile descoperite la imbarcare si poate refuza imbarcarea.
15. Prezentarea biletului si a documentului de identitate valabil este absolut obligatorie pentru imbarcare, in caz contrar firma isi rezerva dreptul de a refuza imbarcarea.
16. Copiii cu varsta mai mica de 12 ani vor fi transportati numai daca sunt insotiti, si beneficiaza de reduceri, astfel:

  • Intre 0-2 ani: bilet gratuit
  • intre 2-12 ani: reduceri între 20 euro și 40 euro, în funcție de destinație
  • Pensionarii beneficiază de o reducere de 10 euro în baza cuponului de pensie, a căror fotocopii se vor reţine la agenţia vînzătoare.

Solicitantul trebuie sa faca dovada varstei cu o copie a certificatului de naștere, care se reţine la  agentia vanzatoare pentru a justifica tariful încasat.
17. Pretul biletului este cel stabilit de tariful in vigoare, la data eliberarii si poate fi achitat, dupa caz, in moneda EUR, GBP sau LEI la cursul comunicat de transportator, din ziua efectuarii platii.
18. In pretul biletului este inclus bagajul de mana, iar bagajul pentru cala autocarului trebuie sa fie de 45kg. Ce depaseste greutatea impusa de transportator este incasat de catre acesta cu 1euro/ kg.
19. Pentru bagajele care se transporta in cala autocarului, conducatorul auto va emite, la imbarcare, un tichet de bagaj  care atesta preluarea acestora la transport.
20. Sunt interzise la trasport obiectele care pot produce vatamarea pasagerilor, materiale inflamabile, explozivi, materii radioactive, otravitoare, rau mirositoare, arme de foc si obiecte ascutite, stupefiante, droguri si altele care sunt interzise de autoritatile vamale ale fiecarei tari de destinatie sau tranzitate. De asemenea, este interzis transportul produselor din tutun și băuturilor alcoolice peste cantitățile reglementate de legislația vamală a fiecărei țări tranzitate.
21. Transportatorul nu isi asuma nicio raspundere cu privire la continutul si cantitatea bagajelor, inclusiv raspunderea vamala. Calatorul este obligat sa respecte legislatia in vigoare cu privire la acest lucru.
22. Nu se admit la transport animale.
23. In cazul in care bagajele unuia sau mai multor calatori contin lucruri pentru vamuirea carora este necesara retinerea autocarului mai mult de 30 minute, bagajele vor fi coborate din autocar impreuna cu detinatorii acestora, autocarul si restul calatorilor continuandu-si traseul conform graficului de calatorie.
24. Pentru bagajul care contine bunuri personale sau obiecte a caror valoare depaseste 200 Euro (sau echivalent), calatorul este obligat ca la imbarcare sa le declare, sub forma unei declaratii scrise care se preda conducatorului auto. Pentru aceste bagaje se percep taxe suplimentare.
25. Deteriorarea sau disparitia unui bagaj din cala autocarului, va fi consemnata imediat dupa coborarea din autocar in biletul de calatorie, de catre conducatorul auto. Sesizarea disparitiei se va face la sediul firmei de transport, in termen de trei zile da la data  calatoriei  aceasta fiind insotita de copia  biletului de calatorie si a tichetului de bagaj.
Este interzis transportul în bagajul de cală : bijuterii, bani, camere foto, laptopuri, notebook, telefone mobile, sau orice tip de aparate electrice alimentate de baterii.
Răspunderea transportatorului pentru bagajele călătorilor care călătoresc cu autocarele si pe distanţe naţionale internaţionale poate fi angajată pentru furtul, pierderea sau deteriorarea bagajelor transportate în cala de bagaje, altele decât bagajele de mînă numai în cazul în care acestea se produc din vina echipajului autocarului, vina care trebuie dovedită de călător, sub rezerva depunerii reclamaţiei.
Transportatorul nu poate fi responsabil pentru dispariţia sau deteriorarea bagajelor de mînă transportate în salonul autocarului, decât atunci când aceasta a intervenit ca urmare a vinei dovedite a transportatorului.
Pentru evitarea situaţiilor în care răspunderea transportatorului nu poate fi angajată, se recomandă  încheierea unei asigurări pentru bagaje.
Agentia transportatorului poate depozita bagajele calatorului, uitate in autocar  sau transmise prin alta cursa decat cea a calatoriei, in sediul central al agentie Romfour Tur din Falticeni, judetul Suceava, strada Plutonier Ghinita nr. 8.
Transportatorul nu raspunde de  bagajele uitate in autocar.
26. In cazul daunelor privind bagajele care se transporta în cala autocarului, transportatorul acorda despagubiri in limita sumei de 100 Euro/bagaj si de maxim 200 Euro de calator, numai după îndeplinirea condiţiilor de la pct. 20. In lipsa acestor documente nu se acorda despagubiri.
27. Pe teritoriul Romaniei, dupa debarcarea de pe ruta internationala si imbarcarea in autocarele/microbuzele de transfer intern, fiecare pasager are obligatia de a-si supraveghea bagajele in fiecare statie. Transportatorul nu raspunde de disparitia acestora in statii.
28. Responsabilitatea transportatorului se limiteaza la durata transportului. In ceea ce priveste bagajele si obiectele nedeclarate transportatorului, acesta din urma nu este responsabil de pierderea sau deteriorarea acestora, cu exceptia cazurilor in care pasagerul demonstreaza ca acestea au fost cauzate din motive imputabile transportatorului.
29. In autocar, in punctele de trecere a frontierei, in statiile de oprire, calatorul trebuie sa respecte indicatiile personalului angajat al transportatorului.
30. Pe parcursul deplasarii, calatorul va pastra asupra lui, la indemana, biletul in original si documentul de indentitate.
31. Calatorul trebuie sa aiba un comportament care sa nu-i afecteze pe ceilalti calatori asigurind astfel desfasurarea in conditii normale a transportului. De asemenea, calatorul trebuie sa se prezinte intr-o stare de igiena corporala adecvata calatoriei.
32. Calatorul este obligat sa se conformeze legilor tarilor prin care calatoreste, cu privire la documentele de intrare si de iesire, normelor vamale, fiscale sau administrative privitor la persoane si bagaje. Transportatorul nu-si asuma responsabilitatea consecintelor in cazul in care calatorul nu se conformeaza acestor prevederi.
33. Transportatorul nu îşi asumă răspunderea cu privire la documentele de trecere a frontierei, necorespunzătoare sau incomplete. In cazul intreruperii calatoriei din vina calatorului (inclusiv intoarcerile din VAMA), biletul de calatorie isi pierde valabilitatea, iar contravaloarea biletului nu se restituie.
34. Transportatorul nu este raspunzator pentru nici o dauna rezultata din nerespectarea oricaror legi aplicabile, regulamente, ordine, cereri sau cerinte impuse de un organism guvernamental.
35. Transportatorul are dreptul de a refuza preluarea la transport sau de a  intrerupe calatoria pasagerului, fara a-i returna pretul biletului si fara drept de despagubire ulterioara in cazul in care constata ca acesta este:  in stare de ebrietate, sub influenţa narcoticelor sau într-o stare care indica prezenta unei boli contagioase, are un comportament necorespunzator fata de ceilalti calatori, de reprezentantii societatii, sau ai autoritatilor, sau incalca flagrant conditiile contractului de transport.
De asemenea, daunele produse de calatori autocarului, vor fi penalizate.
36.In cazul intreruperii transportului din vina calatorului, biletul de calatorie isi pierde valabilitatea, iar valoarea calatoriei  nu se returneaza.
37. Transportatorul isi declina orice raspundere pentru intreruperea cursei sau pentru intarzieri datorate conditiilor atmosferice, traficului rutier sau timpilor de asteptare in punctele de trecere a frontierei.
Transportatorul  are dreptul, oricand, sa anuleze o cursa in cazul amenintarii sau existentei unui razboi, conflict armat, atac terorist, blocada, greva, conditii meteorologice nefavorabile, miscari  sociale sau alte circumstante ce ar putea fi un impediment pentru efectuarea calatoriei.
38. Biletul deteriorat, fara coperta, fara exemplarul care atesta dreptul de a efectua calatoria, cu date incomplete, eronate, modificat sau cu data expirata nu este valabil, iar titularul nu poate fi admis la transport.
39. Calatorul are obligatia sa se prezinte la locul plecarii cu cel putin 30 minute inaintea orei prevazute in mersul orar pentru a i se verifica sau întocmi documentele de călătorie, pentru a preda bagajul şi pentru a-şi ocupa locul rezervat; acest lucru este valabil chiar şi pentru biletul cu dată fixă de întoarcere.
Locurile  sunt atribuite în funcţie de ordinea solicitării şi de locurile disponibile.
40. Nicio plecare in cursa nu poate fi amanata (intarziata) din cauza intarzierii calatorilor. In cazul neprezentarii calatorilor la cursa, transportatorul dispune de loc in interesul sau.
41. Calatorul poate renunta la calatorie partial sau total.
Renuntarea la calatorie trebuie insotita de o cerere de returnare care se depune la agentia vanzatoare, la care trebuie sa se anexeze biletul de calatorie pentru care se renunta la transport.
Cererea trebuie depusa inainte de data cand trebuia sa aiba loc plecarea pentru biletul de dus si maxim 6 luni de la data emiterii pentru biletul dus-intors.
42. In termen de 3 zile de la data depunerii cererii, solutionarea acesteia se va face astfel:
a) daca renuntarea la calatorie este anuntata cu cel putin 3 zile inainte de data plecarii, se va retine 20% din contravaloarea biletului de calatorie.
b) daca renuntarea la calatorie are loc cu mai putin de trei zile inainte de data de plecare, se va retine 50% din contravaloarea biletului de calatorie.
c) biletele emise în ziua plecării cursei se penalizează cu  50% din valoarea biletului de călătorie;
d) daca renuntarea la calatorie este anuntata in ziua plecarii sau dupa plecarea in cursa nu se mai restituie contravaloarea biletului, aplicandu-se o penalizare de 100%.
e) calatorului care a cumparat un bilet dus-intors, si nu a efectuat calatoria de intoarcere, i se poate restitui 50% din valoarea rezultata ca diferenta dintre valoarea integrala a biletului de calatorie si valoarea calatoriei efectuate.
43. Orice restituire se acorda numai titularului de bilet cu prezentarea actului de identitate si a biletului, in original.
44. Orele de plecare a masinilor de transfer sunt conditionate de orele de sosire ale autocarelor.
45.  Fumatul în autocar sau în apropierea acestuia este strict interzis. Fumatul este permis numai în locuri special amenajate.
46. Eventualele sesizari ale calatorilor privind desfasurarea transportului, sub toate aspectele, se depun direct sau se transmit prin scrisoare recomandata, la sediul societatii de transport, in termen de 3 zile (data postei) de la data incheierii calatoriei. Reclamatiile trimise dupa acest termen nu se iau in considerare.
47. Transportatorul va raspunde petentului in termen de 30 de zile de la primirea reclamatiei.
48. In caz de litigiu, calatorul nu poate invoca necunoasterea clauzelor contractului de transport (bilet de calatorie, conditii generale de transport).
49. Prezentele condiții generale de transport persoane sunt afișate spre consultare la sediile agențiilor ROMFOUR TUR S.R.L., pe site-ul www.romfour-tur.ro, iar exemplare ale acestora pot fi solicitate, în mod gratuit, odată cu achiziționarea de transport.
50. Prezentele condiții generale privind furnizarea serviciilor poștale sunt valabile începând cu data de 1 august 2019.

 

 

ROMFOUR TUR S.R.L.
Prin administrator,
STAN ANDY-DAN

 

 

 

 


NOTĂ
privind drepturile şi obligaţiile pasagerilor cu handicap şi mobilitate redusă

 ROMFOUR TUR S.R.L. informează că în desfăşurarea activităţii de transport persoane  autocarele nu sunt prevăzute prin proiectare şi construcţie cu posibilitatea transportării pasagerilor care sunt dependenţi de cărucioare sau de condiţii speciale.
ROMFOUR TUR S.R.L. asigură la cerere transportul călătorilor cu handicap şi cu mobilitate redusă în următoarele condiţii:

  1. Pasagerul trebuie sa efectueze rezervarea cu cel puţin 7 zile în avans şi să achite anticipat cu cel puţin 3 zile înainte de data călătoriei biletul de călătorie conform tarifelor aprobate prin autorizaţia deţinută;
  2. Anticipat achitării biletului de călătorie va prezenta documentul care atestă gradul de handicap şi un document de la medicul de familie sau un medic specialist care confirmă faptul că acesta poate circula pe distanţe lungi şi perioade de timp mai mari de 16 ore;
  3. Pasagerul sau reprezentantul acestuia odată cu achitarea biletului de călătorie va informa transportatorul despre necesităţile specifice handicapului;
  4. Pasagerul cu handicap sau mobilitate redusă sau reprezentantul acestuia va primi odată cu rezervarea/sau achitarea biletului informaţii detaliate cu privire la durata călătoriei şi pauzele care se vor efectua pe parcursul acesteia;
  5. Pasagerul cu handicap sau mobilitate redusă va fi informat odată cu efectuarea rezervării despre terminalele care asigură condiţii speciale pentru îmbarcarea sau debarcarea acestora afişate pe site-ul ARR;

Prezenta notă completează condiţiile generale de transport care se regăsesc afişate la sediile punctelor de lucru Romfour Tur  şi se distribuie gratuit odată cu achitarea biletului de călătorie.

 

ROMFOUR TUR S.R.L.
Prin administrator,
STAN ANDY-DAN

 

ANEXA 1
(se completează în 2 exemplare)

 

DECLARAŢIE
pentru bagaje însoţite cu valoare declarată

 

Subsemnatul/a ………………………………..……………........................................, domiciliat în ..............…………………….str……………………….nr………sector……., posesor al biletului de călătorie tip Double T, SERIA……….., NR………………….. declar pe propria răspundere că valoarea obiectelor ce se află în bagajul pe care îl însoţesc este de………………..echivalent euro.
Detaliere  conţinut bagaj însoţit : ………………………………………………………………………………………………………..
………………………….…………………………………………………………………………….
..………………………………………………………………………………….……………………
...………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………..
Data………………………………
Semnatura………………………..
_________________ ____________________
Notă: Pentru bagaje cu valoare declarata mai mare de 200 euro se pot percepe taxe suplimentare de 5% din valoarea declarată.